Clash Royale i Pokemon GO były jedynymi nowymi mobilnymi hitami w USA w 2016 r.

Grupa analityczna Sensor Tower wypuściła raport podsumowujący zeszłoroczne wyniki amerykańskiego rynku gier mobilnych opartych na modelu darmowym z mikropłatnościami.

Okazuje się, że spośród wszystkich ubiegłorocznych premier tylko dwie produkcje okazały się wielkimi przebojami – Clash Royale i Pokemon GO. Wyłącznie one przekroczyły bowiem próg 100 milionów dolarów przychodu. Pierwsza dziesiątka wydanych w 2016 roku tytułów prezentowała się następująco:

#

Gra:

Przychód w dolarach:

Liczba pobrań:

Data premiery:

1.

Clash Royale

277,1 mln

19,1 mln

luty 2016 r.

2.

Pokemon GO

270,2 mln

42,0 mln

lipiec 2016 r.

3.

Lords Mobile

18,1 mln

4,1 mln

marzec 2016 r.

4.

Super Mario Run

16,4 mln

16,6 mln

grudzień 2016 r.

5.

CSR Racing 2

15,7 mln

6 mln

czerwiec 2016 r.

6.

King of Avalon: Dragon Warfare

13 mln

0,9 mln

lipiec 2016 r.

7.

Tap Sports Baseball 2016

13 mln

4,9 mln

marzec 2016 r.

8.

Farm Heroes Super Saga

12,4 mln

6 mln

czerwiec 2016 r.

9.

MARVEL Avengers Academy

10,9 mln

3,4 mln

luty 2016 r.

10.

NBA Live Basketball

10,1 mln

10 mln

lipiec 2016 r.



Android już dawno temu przegonił iOS w ilości sprzedawanych urządzeń, ale tego samego nie da się powiedzieć o przychodach z gier. Według raportu, na rynku amerykańskim produkcje darmowe z mikropłatnościami na systemie mobilnym firmy Apple wygenerowały w zeszłym roku 3,5 mld dolarów. Natomiast na systemie Google było to 2,7 mld.

Raport dotyczy tylko rynku amerykańskiego, ale wyniki w Europie zapewne nie są dramatycznie odmienne, zwłaszcza jeśli chodzi o najbardziej popularne tytuły. Zupełnie inaczej prezentuje się sytuacja w Azji. Przykładowo, w Japonii RPG Fate/Grand Order bez problemu konkurowało w zeszłym roku z Pokemon GO i w większość dni wygrywało pod względem przychodów, będąc najlepiej zarabiającą grą na urządzeniach mobilnych w Kraju Kwitnącej Wiśni.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2017-05-02 17:17:10